lördag 12 juni 2010

Dikter om mitt älskade hjärta!!



♥ En busunge ♥

Nyfiken i en strut tittar han ut
En liten komiker; tittut
Ja, så mycket humor det fanns i dig
Du fick oss att skratta så att man vek sig

Ditt underbara skratt var så smittande
Och det blev ju en del under ditt tv-tittande
Med dina stora ögon, lyste du upp dagen vår
Som när du tog på mina solglasögon, det känns som igår

Glimten i ögat fann alltid där
Då det var bus på schemat, lite här och där
Trots att man gång på gång sa, nej
Blev det mera bus och ingen kunde stoppa dig

Nu på en äng med Musse och Mimmi du sitter
Ni sjunger och dansar och vi hör en massa fnitter
En liten busunge, en ängel, en prins
Du i mitt hjärta, var eviga dag finns

Moster Emma

Filip!!

Du hade så många namn, men av mig blev du oftad kallad hjärteprinsen. För du var du verkligen för alla. Du var en sån otroligt fint barn,Du värmde oss med din stora kärlek,Nu får du ro och leka bland sommar blommor, havet och Musse och Mimmi är säkert med dig. Ett jhärtbarn har åkt till nagiala
Vi älskar dig såå otroligt mycket!!

Filip!!

Du var det vakraste barn som funnits på denna jord, Ditt namn sa väl allt, FILIP, Prins Filip, KUMAR,som betyder just prins på hindi.
Du var vår hjärteprins,Nu har du tagit tåget till nagiala och får busa med dina andra änglavänner, Ni tittar säkert på Mussepig, dansar till moraträsk och sjunger. Vi saknar dig såå väldigt mycket.
Älskade Prins Filip

Filip!!

Du levde på en skör tråd det visste vi alla om. Men det märktes inget av det,Du var så stark busig glad och underbar hjärteprins. Nu är du på änglabarnens jord och där är det sommar med båtar blommor,bussar, bilar,flygplan,mussepigg och mimmi och Byggarebob finns säkert där och leker med er. ni sjunger "Hej hjoo hopp hallå"sången efter "Det stora sångkalaset" Karlson på taket, låten och alla andra fina barnlåter. inte minst pokerface med Laidy Gaga och yehyeh med Uher
Du är saknad mitt älskade barn!!

Fin dikt från en mycket god vän..

Var inte ledsen lilla mamma
jag var tvungen att gå.
Den dagen hände det och då
orkade inte mitt hjärta slå.
Älskade pappa mitt liv blev så kort.
Ta hand om varandra när jag flyger bort.
Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst.
Men lyssna till ert hjärta och
ni kan höra min röst.
Jag finns inte bland er
men jag finns ändå.
Jag hör era böner och
älskar er så


En liten sång som melodin är Karlson på taket låten.

Filip Filip hej här kommer Filip, Filip Filip, oj här kommer Filip, Filip Filip ingen faktiskt ingen annan Filip, Gillar vi så bra som dej tjo hej!!!

Inga kommentarer: