torsdag 15 juli 2010

Filips ljusa och fina begravning fredagen den 2/7-10




Fredagen den 2/7-10 kl 13.00 då böjade den. Ja jag ska börja från början av dagen.

Vi var hemma hos mamma/mormor greja iordning borden stolar och barn musiken som skulle vara på hemma hos henne efter begravningen.
allt var så ljust o fint.

Vi åkte till skogshöjdens kyrka här i Trollhättan, vi smycka den vita lilla kistan och tittade på alla fina blommor som hade skickats dit, det var så fint.
Ska försöka återberätta begravnings akten med.

kl 13.00 ringde klockorna för Filip, Vi som var närmast anhörgiga satt längst fram.
Inledes av orgemusik "Du är det finaste jag vet" efter det blev det psalmen "Vi sätter oss i ringen" sen pratade prästen Carolina lite om Filip det va så fina ord.
Nu började väl de släppa lite men när Jenny Andersson började sjunga "Tula sana" då brast nog alla i kyrkan ut i gråt, det va såå fint min älskings låt. såå fin.
sen pratade Carolina igen om och ur "Den fina Ängen" Där barnet får komma in hur man än är, Där sitter Den som väntar, tar emot alla barn i vilka årstider som finns på året. mycket fina ord. sen läste Leija upp en mycket rörande o fin berättelse som både mina vänner Jennifer och Micaela hade skrivit om min egna Hjärteprins.
så var det väl den tuffaste grejen man tyärr eller så måste göra avskedet kring kistan o lämna blommor, ja där var alla ledsena ja grät massor det va så fint o så mycket söta barnlåtar som spelades i rad. alla la sina små blombuketter och visa sin sorg hur man ville. därefter så sjöng vi en psalm "I denna ljuva sommartid" efter det sjön Jenny Andersson igen "Himlen är oskyldigt blå" också jätte bra. Nu var det klart. vi gick ut rad efter rad vi närmaste tog o sa hejdå o tacka för stödet.

Vid 14.30 var vi alla hemma hos min mamma i hennes trädgård, vi var runt 30 st hemma hos mamma den eftermiddagen och fram på kvällen åt mat och tårtor.

Tack sååå jätte mycket alla som deltog av Filips begravning.

Runt den 22/7 är det urnsättning för lille hjärtat. Stenen är beställd men då finns ett ställe o gå till iallfall, han kommer ligga på en ny barnsektion på Hojumskyrkogård i Trollhättan.

1 kommentar:

Anonym sa...

beklagar sorgen. :( Gör ont i hela mej när jag läste ditt blogginlegg. Har själv tre små. Och om något skulle hända dom, vet jag inte vad jag skulle ta mej till.
Skickar dej stykre kramar. :) och än en gång. Beklagar sorgen. :/